Monday 5 January 2015

[Download] Buku Jerusalem in the Quran


Buku yang di tulis oleh Sheikh Imran Hosein iaitu pakar eskatologi ataupun dunia akhir zaman. Beliau dilahirkan di pulau Caribbean Trinidad pada tahun 1942 dari ibu bapa yang nenek moyang telah berhijrah sebagai buruh indentured dari India. Beliau adalah graduan daripada Aleemiyah Institut di Karachi dan telah belajar di instutions sevaral pengajian tinggi termasuk Universiti Karachi, Universiti Hindia Barat, Universiti Al Azhar dan Siswazah Institut Perhubungan Antarabangsa di Switzerland.



Beliau adalah seorang Utama bekas Aleemiyah Institut Pengajian Islam di Karachi, Pakistan, Pengarah Penyelidikan Islam Kongres Dunia di Karachi, Pakistan, Pengarah Institut Islam Pendidikan dan Penyelidikan di Miami, Florida, dan Pengarah D'Awah untuk Tanzeem-e-Islami di Amerika Utara.

Beliau telah mengembara secara berterusan dan secara meluas di seluruh dunia pada kuliah-pelancongan Islam sejak menamatkan pengajian dari Aleemiyah Institut Pengajian Islam pada tahun 1971 pada usia 29. Dan dia juga telah menulis lebih daripada sedozen buku mengenai Islam yang selalu diterima dengan hormat awam. Sesungguhnya, 'Jerusalem in the Qur'an - An Islamic View of the Destiny of Jerusalem' telah menjadi penjual terbaik dan telah diterjemahkan dan diterbitkan dalam beberapa bahasa.

[Link Download]
https://drive.google.com/file/d/0B1kOOLJTfqw0LTR4emtMa3Z2UVU/view?usp=sharing
Disqus Comments