Wednesday 22 January 2014

Apa yg anda letak pada telur suami setiap pagi?

Kisah benar ni terjadi penghujung 1990an dulu..berlaku kat sebuah radio berbahasa english seperti yang pernah diceritakan

Seorang DJ radio mengemukakan soalan untuk seorang pemanggil perempuan

DJ radio: Hello, siapa disana?

Pemanggil: Hello, saya (nama dirahsiakan). Saya ingin meneka soalan pagi ni.

DJ radio: Ok. Soalan bijak sains kita pada pagi ini ialah "Apakah bahan yang namanya natrium klorida?"
              (jawapan: salt/garam)

Pemanggil: Erm....... (Terdiam) Aduh..Susahlah En. DJ. Boleh bagi hint tak?

DJ radio: Ok. Saya bagi hint. Benda ni cik selalu buat pada husbang cik waktu pagi. Saya bagi hint dalam English ye. Something that you put in your husband's egg in the morning.

Pemanggil: Ok2. Saya tahu. Saya selalu buat pagi-pagi kepada suami saya. I always put Bedak on my huband's egg. Saya confident En Dj.

DJ radio: Erkk..... (Talian senyap selama lebih kurang 5 minit)

Selepas 5 minit, kedengaran lagu di putarkan....


P/s: Sebenarnya apa yang Dj maksudkan ialah "apa yg anda masukkan ke dalam telur separuh masak yg dihidangkan kepada suami setiap pagi?". Tetapi pemanggil salah sangka mungkin dan sangat confident. Dia ingat maksud Dj mcm ni "apa yg anda letakkan pada telur suami setiap pagi?"

Patut la Dj sekarang edit dulu apa yang pemanggil jawab....
Disqus Comments