Wednesday 5 February 2014

Tiga saudara menyembelih ibu mereka sebelum makan organnya di Filipina

Tiga saudara menyembelih ibu mereka sebelum makan organnya dalam pembunuhan ritual, kata polis. Jiran melaporkan mendengar bunyi aneh yang datang dari rumah keluarga untuk hari sebelum badan Musala Amil, 56, ditemui dalam Ampatuan, Filipina. 

Polis mendapati badan teruk dicacatkan dengan beberapa bahagian yang hilang. 

Anak-anak makan bahagian mentah ibu mereka, kata penyiasat. Dante, 35, Paroy, 21, dan Ibrahim 18, menafikan semua membunuh ibu mereka. Mereka berkata mereka telah cuba untuk mengusir penyakit mereka percaya telah dibawa oleh semangat yang tidak baik. Pegawai menyiasat peristiwa yang membawa kepada penemuan ngeri berkata pembunuhan ritual berlaku Rabu lalu. 

Polis sedang mencari ke dalam laporan keluarga mempunyai sejarah gangguan mental tetapi tidak menolak peranan penyalahgunaan dadah di pembunuhan itu. Senior Inspektor Ronald De Leon, Ketua Polis Ampatuan, berkata, suspek akan menjalani ujian dadah. Ketiga-tiga mereka adalah Moro bangsa Islam etnik peribumi. Ketiga-tiga suspek tinggal di sebuah ladang keluarga di Purok Nabadtog di Barangay Kamasi dalam Ampatuan. 

Pemimpin masyarakat berkata, tiga lelaki membunuh ibu mereka dan memakan bahagian-bahagian badannya seolah-olah mereka haiwan liar. Kampung itu terkenal dengan pembunuhan beramai-ramai pada 2009 dengan jumlah 58 orang. 

Three sons butchered their mother with machetes and ate her raw internal organs in an apparent ritualistic killing in Ampatuan, Philippines
Keadaan mayat ibu mereka

Photograph shows sons Dante, 35, Paroy, 21, and the youngest Ibrahim, 18, who all deny killing their mother
Dante, 35, Paroy, 21, dan Ibrahim, 18.

This is the house in Ampatuan, Philippines, where three sons are alleged to have killed their mother


Police discovered the badly mutilated body with several parts missing, drained of blood

Neighbours reported hearing strange noises coming from the family home for days

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2551537/Three-brothers-butchered-mother-eating-organs-ritual-killing.html
Disqus Comments