Friday 24 January 2014

[Ohsem] Mowgli yang sebenar

Tippi: My Book of Africa







Tippi Benjamine Okanti Degre Dilahirkan di Windhoek , Namibia pada tahun 1990, Tippi  tinggal dengan ibu bapa Perancis dia, jurugambar hidupan liar Sylvie Robert dan Alain Degre . Ketiga-tiga mereka mengembara melalui Afrika pada pengembaraan yang unik dan luar biasa.

Semasa tinggal beliau di Namibia, dia berkawan dengan haiwan liar , termasuk gajah berusia 28 tahun Abu, harimau digelar J & B , buaya, anak singa , zirafah, burung unta , meerkats , cheetah, Caracal , ular , Afrika Grey Parrot, Bullfrogs gergasi dan sumpah-sumpah . Beliau juga berkawan Bushmen dan tribespeople Himba yang di Kalahari , yang mengajarkan cara untuk terus hidup pada akar dan buah beri, dan bercakap bahasa mereka.

Tippi kemudiannya berpindah dengan ibu bapanya ke Madagascar dan kemudian ke Perancis , di mana beliau menjadi selebriti. Sebuah buku pengembaraan beliau ( Tippi di Afrika) telah diterbitkan dan diterjemahkan dalam beberapa bahasa. Ia sampai ke senarai buku terlaris tahunan pada tahun 2001 oleh Majalah Berita Der Spiegel . My Book of Africa adalah novel laris kehidupan mencabar Tippi di Namibia. Beliau juga menubuhkan sebuah laman web , dan kembali ke Afrika untuk membuat enam dokumentari alam semula jadi untuk Discovery Channel.

Di Paris (Perancis), Tippi menghadiri sekolah negeri tempatan untuk tempoh dua tahun pertama , tetapi kemudian homeschooled kerana dia telah didapati mempunyai sedikit persamaan dengan kanak-kanak lain di Paris. Beliau kini belajar di pawagam la Sorbonne Nouvelle Universiti di Paris. Sebuah dokumentari mengenai pengalaman beliau, Le Monde Selon Tippi dikeluarkan pada tahun 1997.

















































































Ini dia dah besar



_
Disqus Comments